söndag 19 juni 2016

Frågor från Frej

Frej-matchen var den första seriematchen i år som jag missade att följa och det var naturligtvis riktigt deprimerande att se resultatet i efterhand.  Eftersom jag inte såg matchen kan jag inte göra någon fullständig analys. Men jag tycker att det är relevant att ställa vissa frågor:
1. Efter att tidigare under säsongen ha bytt noll, en, två eller max tre spelare från en match till en annan så bytte vi nu hela fyra man i startelvan. Vad hade det för betydelse?
2. I den hittills under säsongen mest kritiserade lagdelen, det centrala mittfältet, saknades alla de tre spelare som startat där flest gånger: Antonio Rojas, Junes Barny och Sead Haksabanovic. Vad hade det för betydelse?
3. Och, som en naturlig följd av fråga ett och två: Är det så att vår trupp, trots att vissa hävdar annorlunda, är för tunn? Spetsen finns där, men med endast 17 utespelare är kanske alternativen för få när skadorna, sjukdomarna och avstängningarna kommer? Det gäller ju inte bara att få ihop 11 man, det ska helst vara 11 man i form och därtill några avbytare med kapacitet att förändra matchbilden.

Och så glömmer vi inte detta: Vi toppar fortfarande serien.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Goddag yxskaft!
Vi ska vara glada att hbk slipper åka ur i år. Snart har både dalkurd och Sirius susat förbi oss man kan inte ha tur i en hel säsong.

Exil sa...

Goddag själv yxskaft! Är du inte glad för att vi toppar serien eller blir du gladare om du får rätt?

Anonym sa...

Jag hoppas att jag får fel men den oerhörda turen vi har haft hittills håller helt enkelt inte över 30 omgångar. Jag är glad att vi slipper åka ur S1. Norrmannen är ett riktigt klipp om vi skall se något positivt förutom Sead och evighetsmaskinen Rojas.