onsdag 18 juli 2007

Reflektioner efter Örebro

Årets andra match på plats på Örjan blev en angenäm tillställning. 3-1-seger trots att HBK inte spelade så himla bra - visst stämmer klyschan om att bra lag vinner även när spelet inte funkar till 100 procent.

Dagen efter köpte jag Hallandsposten (ja, Göran Johansson, jag gör det bara av en enda anledning: jag vill läsa om HBK). Tidningen gör återigen bort sig genom att inte veta vad klubben heter.

Tillbaka till matchen: Dusan Djuric var lysande i första halvlek, mer anonym i början av andra. Jag tyckte till och med att Janne borde bytt ut honom istället för Arvidsson när Emra kom in. Tur att det är Janne som är tränare och inte jag!

Efter sin två mål är Dusan naturligtvis ännu mer attraktiv på transfermarknaden, och alla möjliga sajter och tidningar bubblar av rykten om honom. I en bra intervju i HD berättar Arne Ekstrand lite om klubbens scoutingverksamhet och vad som kan hända när (ja, inte om) Dusan försvinner. Jag hoppas fortfarande på att han stannar säsongen ut.

Intressant att notera: förutom förlusten mot Djurgården har alla HBK:s poängtapp kommit mot mittenlag: Göteborg, Hammarby, AIK, GAIS och Gefle. Topplag och bottenlag har vi tydligen lättast för.

Inga kommentarer: